الأموال
الثلاثاء، 16 أبريل 2024 12:42 صـ
  • hdb
6 شوال 1445
16 أبريل 2024
بنك القاهرة
CIB
الأموال

رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرماجد علي

فنون

فيديو.. أحمد حلمي يكشف عن أول حب في حياته و سر خواتمه الثلاثة

أحمد حلمي
أحمد حلمي

كشف الفنان أحمد حلمي، عن أول حب بحياته، خلال لقائه مع الإعلامي عمرو أديب في برنامج "بيج تايم بودكاست" المذاع عبر قناة MBC.

وقال أحمد حلمي: أول قصة حب في حياتي كانت خالة واحد صحبي، كانت تقريبا خواجاية جميلة أوي وقمر، كنت وقتها عندي 8 سنين تقريبًا.

وتابع : الحب اللى بجد قبل منى كان في مرحلة الدراسة في فترة إعدادي، وحبيت في بنها لما كنت بنزل إجازات من السعودية، وكان ليا قصص حب في المصيف.

وأضاف: حبيت بنت الجيران ومن منطقتي في بنها، وأنا في ثانوي، ودي القصة اللى كانت بجد شوية، وكانت قصة حب عن بعد وشوية تليفونات من غير خروجات، لأن بنها صغيرة وكل الناس عارفة بعض.

و عن سر الخواتم الثلاثة التي يحرص على وجودها دائما حول أصابعه، أوضح : "أول خاتم لونه أسود جبته من إيطاليا على شكل جمجمة، والخاتم الثاني به قطعة من كسوة الكعبة، والثالث خاتم أخويا الله يرحمه".

وواصل: "أنا بحب الخواتم وأخويا الله يرحمه كان بيلبس خاتم ما بيقلعهوش فأنا أخدته ومكتوب عليه بسم الله الرحمن الرحيم".

وأشار: "لست من أنصار لبس الدبلة لإن بقعد أقلعها في التصوير وتقع وتضيع بس هي عندي معلقها وبلبسها أحيانًا في رقبتي، وبعدين معروفة إني متجوز يعني ههرب من إيه، وعلى فكرة منى زكي كمان ومنى كمان مش لابسة دبلة برضو بس الدبلتين موجودين".

يذكر أن أحمد حلمي يشارك في شهر رمضان الجاري من خلال المسلسل الإذاعي "فبركة"، الذي يذاع يوميا قبل الإفطار، في تمام الساعة 4 و50 دقيقة، عبر نجوم إف إم.

مصر للطيران
أحمد حلمي منى زكي
بنك الاسكان
NBE