الأموال
السبت، 27 أبريل 2024 12:49 مـ
  • hdb
18 شوال 1445
27 أبريل 2024
بنك القاهرة
CIB
الأموال

رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرماجد علي

فنون

إليسا: معنديش مشكلة أعيش مع حبيبي بدون جواز.. و فلوسي خسرتها بالبنك ببيروت

إليسا 
إليسا 

تحدثت الفنانة اللبنانية إليسا عن علاقتها العاطفية، خلال حلولها ضيفه مع الإعلامي عمرو أديب في بودكاست BigTime.

وقالت إليسا:"حبيبي أكبر مني بسنتين أو 3 سنين وهو غني ومش لبناني، وعنده شعره شايب حلو ومش بشوفه كتير لأنه عايش بره، بس إحنا على تواصل دائم مع بعض".

وأضافت:"هو بيحترم شغلي، ولا يتدخل كثيرا في لبسي اللى على المسرح، ولكن في عند الخروج معا يمكن أن يتدخل عادي، وهو حاليا مسافر بره لبنان وبنتقابل بشكل مستمر".

وتابعت: "لو ما اتجوزتهوش معنديش مشكلة أعيش معاه بدون جواز، لأنه لطيف وبيحبني وكريم بحبه ليا".

وخلال اللقاء كشفت إليسا عن حالتها المادية، أوضحت: "أنا مرتاحة ماديًّا، والفلوس كانت بالبنك ببيروت وراحوا، راح كتير في المصرف، وقطعت الأمل إني أسترد أموالي وفي أول الأزمة اشتريت عقارات والباقي راح عليَّ واستعوضت ربنا".

واستكملت: "فيه ناس مش معاها ليرة وربنا كرمني ولسه بشتغل وربنا عاطيني وما عوضتش الخسارة اللي في البنك بس مرتاحة، فلوس 25 سنة راحت في البنك".

وواصلت : "لما عرفت إني خسرت جميع أموالي في مصرف بيروت كنت زعلانة كتير، والقطاع المصرفي اللبناني كان أكثر نظام آمن في العالم وفي الآخر وقع والفلوس كلها خسرتها".

وعن انفجار مرفأ بيروت، قالت: "أنا ساكنة ببيروت وبيتي بالطابق الـ17 وبعد انفجار مرفأ بيروت لقيت البيت اتدمر وخسرته بس ما كنتش مهتمة بكده لإن اللي شوفته أسوأ بكتير من اللي حصل معايا، اللي شوفته في الطريق ما يخليني على حتة بيت حسيت وكإني ماشية في هيروشيما، لكن لسه عندي فني وشغل وقادرة أجمع فلوس تاني، لكن المشكلة في اللي خسر كل فلوسه وفيه ناس انتحرت وما قدرتش تستوعب الأزمة".

و على جانب آخر، قدمت إليسا تتر مسلسل ع أمل بطولة الفنانة ماغي بو غصن، والذي يعرض حاليًا ضمن موسم رمضان 2024.

مصر للطيران
إليسا 

آخر الأخبار

بنك الاسكان
NBE