الأموال
السبت، 18 مايو 2024 07:35 صـ
  • hdb
10 ذو القعدة 1445
18 مايو 2024
بنك القاهرة
CIB
الأموال

رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرماجد علي

فنون

عنبة يستعين بحادث ”ابنه عمه” للدفاع عن عصام صاصا

عنبة
عنبة

دافع مطرب المهرجانات عنبة، عن زميلة المطرب عصام صاصا، المتهم في واقعة دهس شخص أعلى دائري المنيب.

وقال عنبة في فيديو نشره عبر خاصية القصص القصيرة بحسابه على "إنستجرام": "أول حاجة إنا لله وإنا إليه راجعون، أنا طالع بقدم خالص التعازي لأسرة ضحية حادث عصام صاصا ربنا يرحمه ويصربكم، أنا حاسس بيكم أنا بنت عمي توفت من 4 سنين أو أكتر وهي في زهرة شبابها على طريق وهي بتعدي العربية خبطتها وجريت محدش وقف".

وأضاف: "أنا عارف أن مفيش فلوس في الدنيا تعوض ابنكم سيبكم من الكلام اللي بيتقال أنا مش بلومكم في حاجة، ربنا يصبركم موقف صعب للطرفين، هنا إنتوا متدمرين نفسيا وهو متدمر نفسيا، اللي عايز أقوله هو مش بيخبط أي حد ولا بيدوس على الناس بفلوسه، بلاش حد يفهمكم حاجة عن الراجل اللي إنتوا مش شايفين حالته بسبب الحادث ده إيه".

واتم: "الله يرحم الشخص اللي مات أنا طالع أقول للناس بس، الناس على النت مهتمه باللي عمل الحادثة وعمالين يدبوا فيه ومحدش مهتم حتى يدعي للراجل ده اسمه استغلال وترند أبوس إيديكم يا تعزوا الناس يا تخرسوا".

وكانت النيابة العامة أمرت بضبط وإحضار عصام صاصا بعد أخلاء سبيلة بكفالة مالية قدرها 30 ألف جنيه على ذمة القضية، جاء ذلك بعد ورود تقرير مصلحة الطب الشرعي بشأن إيجابية تعاطيه للمواد المخدرة وقت قيادته لسيارته الملاكي، حيث دهس الضحية أحمد مفتاح وقتله عن طريق الخطأ.

مصر للطيران
عنبة عصام صاصا

آخر الأخبار

بنك الاسكان
NBE