الأموال
الأربعاء، 24 أبريل 2024 09:16 مـ
  • hdb
15 شوال 1445
24 أبريل 2024
بنك القاهرة
CIB
الأموال

رئيس مجلس الإدارة ورئيس التحريرماجد علي

فنون

العسيلي: ابني حافظ كل أغاني عصام صاصا وهو رقم واحد على كل المنصات

محمود العسيلي
محمود العسيلي

كشف المطرب محمود العسيلي عن أزمته مع مغني المهرجانات عصام صاصا، وذلك خلال ظهوره مع الإعلامية منى عبد الوهاب ببرنامج "ع المسرح" على قناة الحياة.

وقال العسيلي: "في واحد أنا قولت إنه رقم واحد على كل المنصات لكن أنا فعلًا معرفش هو بيغني ايه وانا ابني بيحبه جدًا وحافظ كل أغانيه، لكن أنا عمري ماسمعته ومش تقليل منه ولو بقلل منه مش هقول إنه رقم واحد على كل المنصات ودا بجد وكل الجيل الصغير بمختلف الطبقات بيسمعه وبيسمعه الناس اللي شبهه وميعرفوش أغانينا احنا، والمطرب ده هو عصام صاصا".

وتابع موضحًا وجهة نظره: "أنا بتكلم على لون معين بيبقى مبني على الفرقعة و تريند ونجاح لحظي وبعد كده بيختفي، المهرجانات لون جديد ومصري أصيل وحاجه بتاعتنا وبتاعت الشارع أوي، الفكرة فيها إن المغني لو فضل يكرر نفس اللي بيقوله بنفس الطريقه هيختفي فضروري يدور على أفكار مختلفة وحاجات جديدة عشان يحافظ على فنه والراب نفس الكلام اللي هيقدر يكمل هو المختلف".

وأضاف: "وأغاني صاصا رقم واحد على كل المنصات وبقوله أنت ناجح جدا وابني بجد بيحبك وبيسمعك هو وكل أصحابه، وأنت فعلاً رقم واحد ودي حاجه مننكرهاش، ومفيش أي تقليل احترام لـ مطربي المهرجانات، بحب الفنان حسن شاكوش جدا ومؤمن بموهبته وعارف أنه جامد جدا، وبالعكس شجعته لما قابلته وطلبت منه يركز في شغله أكتر ونجاحه بأنه يظهر بحاجات مختلفة تكسر الدنيا".

رد عصام صاصا على تصريح محمود العسيلي

وكان عصام صاصا رد على تصريحات محمود العسيلي خلال لقائه في برنامج أسرار، حيث قال: "مزعلتش منه لكن مفرقش معايا إنه ميعرفنيش، هو كان عايز ياخد اللقطة بس انت المفروض حد كبير وليك قيمتك متتكلمش عن حد متعرفوش، وهو أكيد عارف اسمي لأنه قبل ما يطلع البرنامج بيومين كنا موجودين في حفلة حسن شاكوش وكان قاعد على الترابيزة اللي جنبي وحسن شاكوش كان بيحييني وبيحيه فأكيد عرف إني مطرب زيي زيه".

آخر أعمال العسيلي

يذكر أن أخر أعمال محمود العسيلي، أغنية عيني شايفة فيكي وهي من كلمات تامر حسين، ألحان محمود العسيلي، توزيع أمين نبيل، وهي بالذكاء الاصطناعي.

مصر للطيران
عصام صاصا محمود العسيلي

آخر الأخبار

بنك الاسكان
NBE